Saturday, January 08, 2011

KEMBALI KE RAHMAT ALLAH.

Almarhum Ali bin Haji Nazlan , merupakan anak kesayangan ibu dan ayah beliau, guru-guru, adek-beradek dan rakan-rakan beliau. Seorang yang sangat periang, hansome, baik hati, suka menghulurkan pertolongan dan yang sangat menarik beliau sangat disenangi oleh semua adek-beradek beliau.

Dari keluarga besar, menuntut dipondok Tuan Guru Haji Muhammad , Bukit Keledang , Triang Temerloh Pahang. Atas niat yang sangat mulia almarhum , dengan keizinan guru beliau berangkat dengan rombongan pondoktampin ke pondok pasir tumbuh , Kelantan untuk menyambung pelajaran disitu.


Dalam perjalanan diselekoh sungai yu, sebelum merapoh, ke gua musang , kenderaan yang beliau tumpang telah bertembung dengan sebuah lori dari arah merapoh. Beliau sempat dihantar kehospital Gua Musang dan terus dibawa ke Hospital Kuala Krai , tetapi Allah lebih menyayangi dan kasih terhadap hambanya yang ikhlas dijalan NYA. Beliau mengembuskan nafas terakhir hampir waktu subuh pagi khamis hampir kehospital Kuala Krai.

Jenazah almarhum telah disempurnakan mandi, kafan 0leh al ustaz abdul raof serta ahli rombongan dan pelajar pondok tampin , dan disembahyangkn oleh jemaah serta hadrat Sheikh Ali, dengan diimamkan oleh al ustaz sendiri dan ustaz Naim dari pondok pasir tumbuh.

Almarhum seterusnya telah dibawa ke pondok keledang untuk dikebumikan diperkuburan Islam dikampung pondok keledang , bersebelahan pondok keledang.

= Barangsiapa yang berjalan disuatu perjalanan didalamnya bertujuan menuntut ilmu, nescaya memudahkannya oleh Allah perjalan keSyurga= al hadis.

Allah Allah... insyallah mudah-mudah Allah kurniakan kepada almarhum pahala syahid dan terus kesyurga. ..amin ya robb..

1 comment:

Anonymous said...

Jenazah beliau telah pun dimandikan , disembahyang kan , dihadratkan oleh Alim Ulama' . Alhamdulilah