Saturday, January 15, 2011

Sambutan Maulud Nabi s.a.w dan Majlis pertunangan Sdr. Yacob dengan Ustazah Farahin



Adalah dimaklumkan
pada 22 jan 2011 ini bersamaan hari SABTU , pondok tampin akan mengadakan majlis sambutan maulud Nabi s.a.w .

Majlis juga akan diserikan lagi dengan pertunangan saudara Yacob bin Abdul Wahid dengan pasangan beliau Ustazah Farahin binti Abdul Hamid.


Majlis juga mendoakan selamat atas keberangkatan Hadratus Sheikh Ali ke London pada tarikh yang sama.


TENTATIF;


SELEPAS SEMBAHYANG ZOHOR = SELAWAT BURDAH.

JAMUAN MINUM PETANG.

SELEPAS SEMBAHYANG ISYAK = SELAWAT DAN DAIBAIE RINGKAS.

MAJLIS PERTUNANGAN.

TAZKIRAH HADRAT SHEIKH ALI.

JAMUAN MAKAN MALAM.


BERSURAI.

3 comments:

Anonymous said...

Assalamu’alaikum warahmatullahi waBarakatuh wahai uztaz..
Saya ada hajat iaitu ingin meminta bantuan dari Ustaz berkenaan ilmu Aqidah Ahli Sunnah Wa al-Jamaah. Sebenarnya saya ingin meminta jasa baik ustaz dlm membantu saya menyiap projek kajian pembangunan Aqidah Ahli Sunnah Wa al-Jamaah di Universiti Kebangsaan Malaysia..
Hajat saya ingin meminta sedekah ilmu-ilmu dari ustaz iaitu adakah Ustaz sudi menghulurkan artikal-artikal atau seumpamanyaberbentuk file-file word or PDF tentang “AQIDAH SIFAT DUA PULUH (AQIDAH AHLU SUNNAH WA AL-JAMAAH)”.

Saya memohon agar diberi apa sahaja tentang tajuk tersebut ini kerana ustaz adlah salah seorang kepakaran dalam bidang Aqidah sifat dua puluh.. saya amat berterima kasih dan semoga Allah membalas jasa Ustaz dgn ditambahkan ilmu agama dan difaqehkan dlm ilmu ini..

Yang benar..

(MOHD SYAMIL BIN MOHAMAD SULAIMAN)
860402-56-5769

al-Khaliliy said...

Assalamu’alaikum warahmatullahi waBarakatuh wahai uztaz..
Saya ada hajat iaitu ingin meminta bantuan dari Ustaz berkenaan ilmu Aqidah Ahli Sunnah Wa al-Jamaah. Sebenarnya saya ingin meminta jasa baik ustaz dlm membantu saya membuat nilai tambah Projek Kajian Pembangunan Aqidah Ahli Sunnah Wa al-Jamaah di Universiti Kebangsaan Malaysia..

Hajat saya ingin meminta sedekah ilmu-ilmu dari ustaz iaitu adakah Ustaz sudi menghulurkan artikal-artikal atau seumpamanya berbentuk file-file word or PDF tentang “AQIDAH SIFAT DUA PULUH (AQIDAH AHLU SUNNAH WA AL-JAMAAH)”. Sama ada dalam perbahasan SEJARAHNYA atau TAHQIQnya atau HUKUMnya atau PANDANGAN ULAMA atau PERBAHASAN ILMIYAH semua berhubung dengan tajuk SIFAT DUA PULUH atau AQIDAH AHLU SUNNAH WA AL-JAMAAH. Tiada masalah dalam bahasa Arab atau Melayu.

Saya memohon agar diberi apa sahaja tentang berkaitan tajuk tersebut ini kerana ustaz adlah salah seorang kepakaran dalam bidang Aqidah sifat dua puluh.. saya amat berterima kasih dan semoga Allah membalas jasa Ustaz dgn ditambahkan ilmu agama dan difaqehkan dlm ilmu Agama ini.. AMIN..
# Boleh terus di hantar melalui email saya,terima kasih ya al-Fadhil al-Ustaz..
Yang benar..
(MOHD SYAMIL BIN MOHAMAD SULAIMAN)
I/C : 860402-56-5769
P46878 M.A. USULUDDIN DAN FALSAFAH
BLOG : http://pemikiran-firaq.blogspot.com/
Email : syeikh_roti@yahoo.com

khadim ilmu zulhafizi said...

salammualaikum sheikh.....ziarah blog....lame sungguh x ziarah pondok tampin rindunye sbb banyak lg ilmu yang blum di kutip d pondok tampin...